Search

בג"ץ הקפיא את הסגרתו של ההאקר הרוסי לארה"ב - ישראל היום

בג"ץ הקפיא את הסגרתו של ההאקר הרוסי לארה"ב - ישראל היום

עורכי הדין שמייצגים את ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב מטעם הסניגוריה הציבורית, הגישו היום (ראשון) עתירה לבג"ץ כדי למנוע את הסגרתו לארצות הברית, אחרי שבשבוע שעבר שר המשפטים אוחנה חתם על צו ההסגרה. בג"ץ דחה היום את הסגרתו לארצות הברית עד ליום חמישי בבוקר, לבקשת עורכי הדין של משפחתה. 

בעתירה כתבו עורכי הדין מיכאל עירוני ודים שוב, כי שר המשפטים לא טיפל כיאות בבקשת ההסגרה לרוסיה מטעמים מדיניים-פוליטיים ולא ענייניים. "מדובר במקרה הראשון שבו מדינת ישראל צריכה להכריע בין שתי בקשות הסגרה סותרות. שתי ערכאות לא קבעו לאיזה מדינה יש להסגיר את בורקוב, וכי השיקוי מצוי לפתחו של שר המשפטים", כתבו. 

הפגנת מול הקונסוליה הרוסית בניו יורק למען שחרורה של נעמה // צילום: באדיבות המשפחה

"בורקוב הוא אזרח רוסי ללא עבר פלילי, שמעולם לא ביקר בארצות הברית ואין לו זיקה למדינה זו. לפיכך אנו סבורים שיש להסגירו לרוסיה. יחד עם זאת, במידה ויוחלט לההסגירו לארצות הברית, אנחנו מבקשים שהיא תתחייב שאם הוא יורשע, הוא ירצה את העונש ברוסיה כפי שישראל מבקשת עבור אזרחיה". 

עוד בנושא: 

בועז בן־צור ונתי שמחוני - עורכי דינה של משפחת הישראלית הכלואה ברוסיה, נעמה יששכר (26), עתרו לבג"ץ בנושא וביקשו לבטל או לעכב את ההסגרה, כדי לא לפגוע בסיכוייה של יששכר להשתחרר מהכלא הרוסי. כאמור, הבקשה אושרה וההסגרה הוקפאה עד ליום חמישי. "בהחלטה הזו יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה יששכר ולפגוע בזכויותיה", טענו עורכי הדין. 

בסוף השבוע הותר לאמה, יפה, לבקר אותה במתקן הכליאה. "הפגישה היתה קשה ועם הרבה בכי של נעמה ותסכול שהיא עדיין שם, ולא יודעת עד מתי", תיארה יפה. 

הביקור נערך יומיים בלבד לאחר שהשר אוחנה הורה על הסגרת בורקוב לארצות הברית. "זה עניין בין מדינות ופוליטיקה. היא רוצה את החיים שלה בחזרה", הוסיפה יששכר האם. 

נעמה יששכר במפגש בכלא עם פעילי זכויות אדם // צילום: שירות בתי הסוהר של הפדרציה הרוסית 

מוקדם יותר בשבוע שעבר, נתקלה יפה יששכר בסירוב מצד הרשויות ברוסיה, להיכנס ולבקר את בתה שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי בגין החזקת כעשרה גרם חשיש.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-03 12:21:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAzOTU30gEA?oc=5
52781654895406

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בג"ץ הקפיא את הסגרתו של ההאקר הרוסי לארה"ב - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.