Search

משפחת מנגיסטו זעמה על מתאם השבויים והנעדרים; בלום: "אני מתנצל" - ישראל היום

משפחת מנגיסטו זעמה על מתאם השבויים והנעדרים; בלום: "אני מתנצל" - ישראל היום

מתאם הפעולות להחזרת השבויים והנעדרים, ירון בלום, אמר הבוקר (ראשון) בראיון כי אברה מנגיסטו חצה את הגבול לעזה פעמיים לפני החציה שהביאה לשבייתו, ובפעמים האלו הוא הוחזר לישראל על ידי חמאס. משפחת מנגיסטו זעמה על הדברים, וטענה שמדובר בשקר. 

"הדברים אינם נכונים, וחמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר, ככל שהם נוגעים לאברה מנגיסטו. ניתן לצפות ממי שתפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחה באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית. אנחנו מצפים ממר בלום לתיקון מיידי של דבריו ולהתנצלות". 

בלום חזר בו מדבריו ומסר: "אני מבקש להביע התנצלות עמוקה על כך שבמהלך ריאיון ייחסתי בשגגה ניסיונות חצייה נוספים למנגיסטו. התכוונתי להישאם א-סייד. אני מתנצל מעומק ליבי". 

משפחת מנגיסטו בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים // צילום ארכיון: נעם ריבקין פנטון

הבוקר התראיין בלום בתוכנית "קלמן וליברמן" בכאן רשת ב', והתייחס למתקפה של לאה גולדין, אימו של סגן הדר גולדין ז"ל שהאשימה אותו בהונאת משפחות החיילים החטופים, ואמר: "יש התקדמות לכיוון עסקה". 

גולדין תקפה אותו אתמול בתוכנית "פגוש את העיתונות", וטענה כי הוא מרמה אותם וכי הממשלה נוקטת מדיניות של הפקרת החיילים שנמצאים בשבי: "כבר חמש שנים ושלושה חודשים שהדר בידי חמאס, גם אורון, ובאופן עקבי יש פה מדיניות של הפקרת החיילים, פשוט לא מחזירים אותם בצורה גורפת.. לפני שבוע כשהחזירו גופה של מחבל - חמאסניקים עטפו אותו בדגל וזאת השערורייה הכי גדולה, כי בינואר 2017 הקבינט החליט שלא מחזירים גופות של חמאסניקים".

עוד אמרה: "הדברים פורסמו רק בדיעבד, תמיד זה מתחת לרדאר... יש פה הונאה נוראית של המשפחות. פשוט יש פה מדיניות גורפת של הפקרה. לא מבקשים אותם בכלל".

בתגובה לדבריה של גולדין, אמר היום מתאם השבויים והנעדרים: "אנחנו פועלים במספר ערוצי תיווך מול חמאס. יש התקדמות לכיוון הזה. יש יותר מערוץ אחד שפועלים בדרך לעסקה". 

עוד הוסיף: "חמאס עדיין לא מספיק בשל. הפערים מאוד גדולים בין דרישותיהם המטורפות למה שישראל מוכנה לתת. אבל אפשר לומר שבהחלט אנחנו בציר התקדמות בכיוון הזה. פעם ראשונה שאנחנו מזהים פה שיש ערוצים שמתנהלים ולצערי חמאס עוד לא מבין שמשהו השתנה גם בציבוריות הישראלית ושלא תחזור על עצמה עסקת שליט נוספת". 

בהמשך התייחס בלום למצב השבויים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, ואמר: "אנו מעריכים שמנגיסטו בחיים. יודעים שמי שמחזיק אותו זה חמאס. חמאס הוא אחראי עליו כמו שהוא אחראי להחזקת הישאם א-סייד. להערכתנו גם א-סייד חי. בזהירות רבה אנחנו מעריכים ששניהם חיים. אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים לעשות. שניהם חולים בנפשם". 

בלום הוסיף ואמר על השניים: "הם הוחזרו כבר כמה פעמים. מנגיסטו הוחזר פעם אחת והישאם א-סייד הוחזר פעמיים ועכשיו הם החליטו להחזיק אותם אצלם בניגוד לכל דין בינלאומי", דברים שעוררו סערה כאמור בקרב משפחת מנגיסטו, ובלום התנצל בעקבותיהם. 

Let's block ads! (Why?)



2019-11-03 10:14:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAzOTA10gEA?oc=5
52781660411308

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משפחת מנגיסטו זעמה על מתאם השבויים והנעדרים; בלום: "אני מתנצל" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.