Search

בשמאל תוקפים את רה"מ בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": "היו לו 14 שנים להחיל ריבונות" - ישראל היום

בשמאל תוקפים את רה"מ בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": "היו לו 14 שנים להחיל ריבונות" - ישראל היום

בעקבות הפרסום הבוקר (שני) ב"ישראל היום", שראש הממשלה נתניהו הסכים לרוטציה עם בני גנץ בראשות הממשלה לחצי שנה, כדי להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ובים המלח, בשמאל תוקפים. 

ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן, הגיב לפרסום בטוויטר: "נתניהו היה ראש ממשלה 14 שנים, ועכשיו פתאום דחוף לו להשלים את הסיפוח". חברו לרשימה, משה (בוגי) יעלון, תקף גם הוא את הפרסום, וכתב: "התעוררנו לספין חדש של נתניהו - פתאום הוא זקוק לחמישה חודשים כדי להחיל ריבונות על הבקעה..מה הפריע לו לעשות זאת במשך למעלה מעשור בשלטון? אפשר לעשות את זה בזמן קצר יותר בממשלת אחדות בראשותו של בני גנץ". 

נתניהו תוקף את כחול לבן: "הם לא רוצים ממשלת אחדות, לפיד רוצה ממשלת מיעוט"

ח"כ חילי טרופר מכחול לבן תקף את הפרסום בריאיון לקלמן-ליברמן ברשת ב', ואמר: "המחשבה שבדיוק בחודשיים שנותרו - הוא חייב להיות ראש ממשלה כדי לעשות את זה. לבן אדם קשה להשתחרר מהתפקיד". 

השר זאב אלקין מהליכוד, התייחס גם הוא לנושא בריאיון לקלמן-ליברמן: "זה אחד הדברים המרכזיים שראש הממשלה מתכנן. כל בר דעת מבין שהתהליך דורש הסכמה שבשתיקה עם האמריקנים. יש כרגע הזדמנות נדירה שאסור לפספס". 

נתניהו הסכים לכהן ראשון ברוטציה לחצי שנה

היום בבוקר חשף הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר מה עומד מאחורי ההצעה של נתניהו שיכהן רק למשך שישה חודשים: לסיים את מהלך קידום הריבונות בבקעה. גורמים שמעורבים בשיחות שהתנהלו בין הליכוד לכחול לבן אומרים כי כל צד העלה דרישות שלרוב לא היו מקובלות על הצד השני, אך מתוך השיח נולדה הצעה הקשורה לנוסחת הרוטציה שעליה יצטרכו הצדדים לדון בהמשך.

עוד בנושא: 

בליכוד לא מפרסמים מה בדיוק כוללת ההצעה סביב "נוסחת הרוטציה", אך מאשרים כי ראש הממשלה מוכן למתווה שלפיו ימשיך לכהן כראש הממשלה למשך חודשים ספורים עד חצי שנה, ואז יפנה את מקומו לבני גנץ. לאחר כשנה וחצי, במסגרת הרוטציה, תוחזר ראשות הממשלה לראשות הליכוד. 

"ראש הממשלה חושב שכל הסיטואציה של בחירות בלתי פוסקות לא טובה למדינה", הסביר בכיר בליכוד, "הוא חושב שבחצי שנה הוא יוכל להוביל מהלכים חשובים כמו קידום ריבונות בבקעת הירדן. זה מעשה היסטורי ייחודי שראש הממשלה רוצה להוביל אותו. הוא חושב, ובצדק, שיש כיום מצב מדיני ייחודי שרק הוא יכול להוביל מול נשיא ארה"ב. בנוסף, ראש הממשלה מבין שהסיכוי להגיע ל־61 מנדטים אינו גבוה".

נתניהו רוצה לכהן חצי שנה כראש הממשלה כדי להחיל ריבונות בבקעת הירדן // צילום: יוסי זליגר

עם זאת הדגיש הבכיר כי "למרות היציאה מלשכת ראש הממשלה, נתניהו לא יורד לגמרי מהבמה הציבורית. הוא יישאר יו"ר הליכוד ובנוסף יוכל לחזור בתוך שנה וחצי לשלטון, כשבינתיים יסיים את ההליך המשפטי".

"אין הצעה טובה מזו"

לדברי הבכיר, "לכחול לבן יש את כל הסיבות להגיד כן, יהיה מאד מוזר אם הם יגידו לא. אם הולכים לבחירות, נתניהו ממשיך ממילא עוד חצי שנה ורק אז יש להם אולי סיכוי להחליף אותו. על פי ההצעה שהועברה אליהם, גם מבלי להתמודד בבחירות - גנץ מקבל את ראשות הממשלה בעוד חצי שנה. אין הצעה טובה יותר מזו. הם יכולים להילחם בבחירות ובמקסימום להוציא תוצאה של מה שמבטיחים להם כעת - ראשות ממשלה בתוך חצי שנה".

לדבריו, ההתנגדות של כחול לבן למהלך כזה לא נובעת משיקולים ענייניים. "הם לא חושבים איך להקים ממשלת אחדות, אלא מונעים משיקולים אישיים של אנשים ב'קוקפיט'. לפיד לא מוכן לשמוע שום דבר. הוא רוצה ללכת לבחירות ולחזור לקבל את הרוטציה בשביל עצמו".

"גנץ נמצא בצומת קשה"

בתוך כך, גם אתמול לא הושגה פריצת דרך בפלונטר הפוליטי. בתום פגישה שנערכה בין צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן בתיווך יו"ר הכנסת אדלשטיין, תקפו בליכוד את ח"כ לפיד: "הליכוד הסכים לוויתורים מפליגים, אבל יאיר לפיד עדיין עושה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות. אם לפיד יפסיק לחבל במאמצים לאחדות עדיין יש אפשרות אמיתית למנוע בחירות ולהקים ממשלת אחדות".

מנגד, בכחול לבן תקפו את רה"מ נתניהו וטענו: "מי שמסכל ממשלת אחדות הוא יו"ר הליכוד נתניהו, שעדיין לא הפנים שהפסיד בבחירות, שהליכוד כבר לא המפלגה הגדולה ביותר ושכחול לבן לא תאפשר לאדם עם שלושה כתבי אישום לנהל את המדינה. נתניהו, שחרר את ישראל", נמסר מכחול לבן.

גם חבר הכנסת יאיר לפיד לא נשאר חייב ובחר להגיב באופן אישי להודעת הליכוד: "תגידו, לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ' נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על 'ויתורים'? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה - ומחר יש ממשלה".

עם זאת, בסביבתו של גנץ, ששמר על שתיקה רועמת בניגוד ללפיד ולשאר חברי מפלגתו, טוענים כי היו"ר נמצא בצומת החלטות קשה. בכיר ברשימה טען ל"ישראל היום": "מי שבסופו של דבר יקבע את פני הדברים יהיה בני. אף שעד עכשיו היה נראה שלפיד שולט בו, הוא מבין היטב את התמונה וגם את הסיכון בהליכה לבחירות שלישיות. יש עליו לחצים מקרב הקוקפיט, אבל הוא נמצא במבחן מנהיגות והתומכים בו מאמינים ומקווים שהוא יבחר בהחלטה שתהפוך אותו לראש הממשלה, גם אם בתחילה תגיע עם הקרבות".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-02 07:44:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEyMTA50gEA?oc=5
52781702949429

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בשמאל תוקפים את רה"מ בעקבות הפרסום ב"ישראל היום": "היו לו 14 שנים להחיל ריבונות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.