Search

ראש הממשלה: "יום שחור לאמת והצדק" - ערוץ 20

ראש הממשלה: "יום שחור לאמת והצדק" - ערוץ 20

ראש הממשלה נתניהו התייחס להחלטת בית הדין בהאג להעמיד את ישראל לדין

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

״זהו יום שחור לאמת ולצדק. הופכים את בית הדין הבינלאומי לנשק פוליטי במאבק נגד ישראל. רוצים להפוך את העובדה שיהודים חיים בארץ ישראל, במולדתם, לפשע מלחמה. זה אבסורד. אנחנו נאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל דרך אפשרית. תובעת בית הדין הפלילי הבינלאומי כנראה החליטה שלא לדחות על הסף את העתירה הפלסטינית נגד מדינת ישראל. זוהי החלטה שערורייתית חסרת בסיס".

ראש הממשלה הוסיף כי "לבית הדין הבינלאומי אין שום סמכות לדון בנושא. יש לו סמכות לדון רק כשמדובר בתביעות שמוגשות על ידי מדינות ריבוניות. אבל מעולם לא הייתה מדינה פלסטינית. החלטת התובעת בהאג הופכת את בית הדין הבינלאומי לעוד נשק פוליטי במלחמת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "התובעת התעלמה לחלוטין מנימוקים משפטיים רציניים שהצגנו בפניה. היא גם מתעלמת מהאמת ומההיסטוריה כשהיא אומרת שזהו פשע מלחמה שיהודים חיים במולדתם, ארץ התנ"ך, ארץ אבותינו. לא נשקוט ולא נרכין ראש בפני העוול הזה. נמשיך להילחם בו בכל הכלים העומדים לרשותנו”.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה אף היא לחלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג:

"דגל שחור מתנוסס מעל ההחלטה של בית הדין. ההחלטה ניתנה בחוסר סמכות, מתוך רצון לשרת את הפלסטינים, ככלי פוליטי שאין בינו לבין הדין הבינלאומי דבר וחצי דבר. מדינת ישראל פועלת באופן המוסרי ביותר וגאה בקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי למולדתו.
נפעל בכל דרך כנגד החלטה זו. ולא נקבל הטפות מוסר מגוף שהפך עצמו לפוליטי".

גם היועמ"ש מנדלבליט הגיב להחלטה ותקף את בית הדין:

"לבית הדין הבין לאומי הפלילי אין סמכות לדון בנושא, ושום לוליינות משפטית לא תשנה זאת. העובדה שהתובעת בחרה לקדם הליכים בעניינה של מדינת ישראל, בעקבות פנייה של הרשות הפלסטינית, בלתי מתקבלת על הדעת".

השר בצאלאל סמוטריץ קרא לראש הממשלה: "תציב לרש"פ אולטימטום של 48 שעות למשוך את התביעה, ולא – מוטט אותה מיידית. היית צריך לעשות את זה הרבה קודם כשהיא דרשה וקיבלה מועמד של מדינה משקיפה וכשהיא הגישה את התביעה בשנת 2015".


אלדר ממן

Let's block ads! (Why?)



2019-12-21 18:20:49Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiswFodHRwczovL3d3dy4yMGlsLmNvLmlsLyVENyVBOCVENyU5MCVENyVBOS0lRDclOTQlRDclOUUlRDclOUUlRDclQTklRDclOUMlRDclOTQtJUQ3JTk5JUQ3JTk1JUQ3JTlELSVENyVBOSVENyU5NyVENyU5NSVENyVBOC0lRDclOUMlRDclOTAlRDclOUUlRDclQUEtJUQ3JTk1JUQ3JTk0JUQ3JUE2JUQ3JTkzJUQ3JUE3L9IBAA?oc=5
52781731399006

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ראש הממשלה: "יום שחור לאמת והצדק" - ערוץ 20"

Post a Comment

Powered by Blogger.