Search

דרמה בליכוד: בית הדין הורה לקיים פריימריז לרשימה - וואלה!

דרמה בליכוד: בית הדין הורה לקיים פריימריז לרשימה - וואלה!

דרמה בליכוד: בית הדין הורה לקיים פריימריז לרשימה. הח"כים צפויים לערער

דרמה בליכוד: בית הדין העליון של המפלגה קבע היום (חמישי) כי יש לקיים פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבאה, וכי ההחלטה של מרכז הליכוד להקפיא את רשימת הליכוד מהכנסת הקודמת "בטלה ומבוטלת". ההחלטה צפויה לעבור כעת לדיון נוסף בהרכב מורחב של שופטים, שכן היא מעוררת התנגדות בקרב חלק מהח"כים ואף עשויה לייצר קשיים לוגיסטיים קשים בלוח הזמנים שנותר עד לסגירת הרשימות בכנסת, בעוד פחות מחודש.

בית המשפט קיבל את עמדת העותרים, פעילים בכירים במפלגה, שביקשו להורות על ביטול החלטת המרכז מתחילת החודש על ביטול בטענה שהיא מנוגדת לחוקת הליכוד, שקובעת כי יש לקיים פריימריז לרשימה וליו"ר לפני כל מערכת בחירות לכנסת. בית הדין קבע כי לצורך קבלת החלטה לביטול הפריימריז יש לקיים הליך מלא של שינוי או תיקון החוקה, ברוב של שני שליש מחברי המרכז.

ההחלטה הופכת על כנה את החלטת מרכז הליכוד על ביטול הפריימריז לרשימת המפלגה בבחירות הבאות, כשנותרו כשלושה שבועות בלבד עד לסגירת הרשימות בכנסת. מרכז הליכוד כבר החליט בתחילת החודש לא לקיים פריימריז ולהקפיא את רשימת הליכוד כפי שהתמודדה בבחירות הקודמות, אך פעילים בכירים במפלגה עתרו לבית הדין בנושא.

החלטת מרכז הליכוד על ביטול הפריימריז התקבלה ארבעה ימים לפני פיזור הכנסת ה-22. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא שהוביל את המהלך, שנועד להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות שחששו לאבד את מקומם ברשימה בבחירות נוספות, ולסכל אפשרות למרד פנימי בישורת האחרונה של תקופת ה-21 יום, שבה כל ח"כ יכול היה להרכיב ממשלה עם 61 חתימות. עם זאת, ביטול הפריימריז עורר תסיסה בקרב מועמדים ופעילים שדרשו לקבל הזדמנות להיבחר לכנסת ולהתמודד על מקום ברשימה כנדרש בחוקת המפלגה ועתרו נגד החלטת המרכז, שמנוגדת לכאורה לחוקת הליכוד.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, מחה על ההחלטת בית הדין. "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה", מסר.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-19 12:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzAzNzbSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzAzNzbSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דרמה בליכוד: בית הדין הורה לקיים פריימריז לרשימה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.