Search

משבר הקורונה: החמרה במצבם של שלושה חולים ישראלים - וואלה!

משבר הקורונה: החמרה במצבם של שלושה חולים ישראלים - וואלה!

משבר הקורונה: 450 אלף מובטלים מתחילת החודש, זינוק של 80 אלף ביממה
צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

בבתי חולים ברחבי הארץ חלה היום (שישי) החמרה במצבם של ארבעה חולי קורונה. בבית החולים וולפסון בחולון מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ קשישה בת 91, אישה בת 67 וגבר בן 45, כשהם מורדמים ומונשמים. בבית החולים רמב"ם בחיפה חלה הידרדרות במצבו של גבר בשנות ה-70 לחייו. עד כה נדבקו בישראל 677 בני אדם בנגיף, בהם קשישה בת 89 מבית האבות "נופים" בירושלים שמאושפזת במצב אנוש בבית החולים הדסה עין כרם. במסגרת המאבק בהתפשטות הנגיף, הממשלה אישרה הלילה את תקנות החירום להגבלת התנועה במרחב הציבורי.

על פי שירות התעסוקה, מאז חודש מרץ נרשמו יותר מ-450 אלף מבקשי עבודה. קצב ההרשמה עומד על 6,000 לשעה. החל מיום ראשון יחל השירות להעביר את הדיווחים לביטוח הלאומי במנות של 100 אלף בכל יום, על מנת שישלם לזכאים את דמי האבטלה.

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט גם ברחבי העולם. מניין הקורבנות בוושינגטון שבארצות הברית עלה הלילה ל-74 בני אדם, לאחר ששמונה אנשים נוספים מתו מהנגיף. מושל קליפורניה גאווין נויסם הנחה בצו את התושבים שלא לצאת מהבתים. בפנמה נרשמה עלייה נוספת במניין הנדבקים שהגיע ל-109. מנגד, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי הוא מצפה שהשיא של התפשטות הנגיף תחלוף תוך שלושה או ארבעה חודשים.

09:43 - החמרה במצבו חולה בן 70 המאושפז רמב"ם

בבית החולים רמב"ם הידרדר מצבו של חולה קורונה בשנות ה-70 לחייו, והוא מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. הגבר סובל ממחלת רקע. במקביל, חולה בת 41 שוחררה מבית החולים במצב קל והועברה לבידוד ביתי.

09:31 - שירות התעסוקה: 450 אלף מובטלים מתחילת מרץ

לפי שירות התעסוקה, מתחילת חודש מרץ נרשמו עד כה 450,256 מובטלים בישראל. קצב הנרשמים ממשיך לעמוד על 6,000 בשעה, כשמאז אתמול בשעה 17:00 נרשמה עלייה של 81,574 מבקשי עבודה נוספים. אתר השירות הורחב משמעותית בעקבות העומסים. ביום ראשון שירות התעסוקה יתחיל להעביר את הדיווחים לביטוח הלאומי במנות של 100 אלף בכל יום על מנת שישלם לזכאים את דמי האבטלה.

09:14 - החמרה במצבם של שלושה חולים בוולפסון

בבית החולים וולפסון בחולון חלה החמרה במצבם של שני חולי קורונה, אישה בת 67 ללא מחלות רקע וגבר בן 45 ללא מחלות רקע. השניים מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ ומצבם קשה. קשישה בת 91 מאושפזת אף היא במצב קשה, מונשמת ואינה יציבה.

08:52 - שיפור במצב נהג האוטובוס שחלה בקורונה, רופא נדבק

בבית החולים פוריה בטבריה חל שיפור משמעותי במצבו של נהג אוטובוס התיירים שחלה בקורונה, והוא מוגדר כעת קל. החולה, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, נדבק כשהסיע משלחת צליינים מיוון. במקביל, רופא במחלקה האורתופדית במרכז הרפואי אובחן עם הווירוס ונמצא בבידוד בית במצב קל.

07:38 - הממשלה אישרה פה אחד את תקנות החירום

הממשלה אישרה הלילה פה אחד את תקנות החירום להגבלת התנועה בישיבת ממשלה טלפונית. במסגרת המאמץ למניעת התפשטות הקורונה צומצמו הפעילויות במרחב הציבורי למשך שבוע ימים. הודגש כי זכות ההפגנה תישמר, ובלבד שיישמרו תקנות והנחיות משרד הבריאות כפי שחלות על כלל הפעילויות.

06:49 - תאילנד: מניין החולים בנגיף עלה ל-322

50 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בתאילנד - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי מרבית החולים נמצאים בבנגקוק ומניין החולים הכללי במדינה עלה ל-322.

06:37 - רוחאני: "איראן תגבור על הנגיף עם אחדות העם"

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי המדינה תגבור על נגיף הקורונה עם אחדות האזרחים. "זו הייתה שנה קשה עבור אזרחי איראן אבל זה הוסיף המון לאחדותנו", אמר רוחאני בנאום לפתיחת השנה החדשה באיראן. בנוסף לכך, הודה רוחאני לרופאים ולאחים ולאחיות על המאבק שלהם בנגיף, שגבה כבר את חייהם של 1,284 אזרחים במדינה.

06:10 - ברזיל: כל החופים והמסעדות בריו דה ז'נרו נסגרו

כל החופים והמסעדות בריו דה ז'נרו שבברזיל נסגרו בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה - כך הודיעו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי ברזיל תסגור את כמעט את כל הגבולות היבשתיים שלה.

05:18 - ערב הסעודית: התחבורה הציבורית תופסק ל-14 ימים

כל הטיסות הפנימיות, האוטובוסים, המוניות והרכבות בערב הסעודית יופסקו ל-14 ימים החל מיום שבת - כך דווח בסוכנות הידיעות הארצית במדינה.

04:20 - מושל קליפורניה הורה לתושבים להישאר בביתם

מושל קליפורניה שבארצות הברית גאווין ניוסם הוציא צו המורה לתושבים להישאר בבתים בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. ניוסם פנה לתושבים ואמר להם שהם יכולים לצאת מהבית רק במידת הצורך.

03:32 - קוריאה הדרומית: מניין החולים עלה ל-8,652

87 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בקוריאה הדרומית - כך מסר המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. עם אבחון המקרים החדשים, מניין החולים במדינה עלה ל-8,652 בני אדם.

02:30 - ניו זילנד: מניין הנדבקים מנגיף הקורונה עלה ל-39

מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בניו זילנד עלה ל-39 - כך מסר משרד הבריאות במדינה. זאת, לאחר שאובחנו 11 מקרים חדשים של הנגיף. עוד נמסר כי כל 11 החולים לא ביקרו בבית החולים והיו בבית בבידוד עצמי.

02:22 - סין: שלושה בני אדם נוספים מתו בשל נגיף הקורונה

שלושה בני אדם נוספים מתו בסין בשל הידבקות בנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך מסרו הרשויות במדינה. עם המתים הנוספים, מניין הקורבנות במדינה עלה ל-3,248 בני אדם. עוד נמסר כי 39 מקרים חדשים של הנגיף אובחנו תוך יממה, עלייה של חמישה מקרים מהיממה הקודמת.

02:10 - האיטי הכריזה על עוצר בשל התפרצות הנגיף

ממשלת האיטי הכריזה על מצב חירום במדינה בשל התפשטות נגיף הקורונה. הממשלה מסרה כי תסגור את גבולותיה ותטיל עוצר לאחר שאובחנו שני מקרי הדבקה ראשונים במדינה. נשיא המדינה ג'ובנל מויס אמר כי שדות התעופה והגבולות יסגרו ויישארו פתוחים רק לתנועת סחורות.

02:03 - פנמה: אובחנו 28 מקרים חדשים של הנגיף

28 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בפנמה - כך עדכן שר הבריאות של פנמה רוסאריו טרנר. עם אבחון המקרים החדשים, מניין הנדבקים במדינה עלה ל-109.

01:18 - ארה"ב: מניין הקורבנות במדינת וושינגטון עלה ל-74

שמונה בני אדם נוספים מתו כתוצאה מנגיף הקורונה במדינת וושינגטון שבארצות הברית - כך מסרו הרשויות במדינה. עם מקרי המוות החדשים, מניין הקורבנות בוושינגטון עלה ל-74, המדינה עם מספר המתים הרב ביותר מהנגיף בארצות הברית.

00:42 - בולסונארו: "מצפה ששיא ההתפשטות יחלוף תוך 3-4 חודשים"

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי הוא מצפה ששיא התפשטות נגיף הקורונה יחלוף תוך שלושה או ארבעה חודשים. "בשישה או בשבעה חודשים ברזיל תוכל לחזור לנורמה", אמר בולסונארו.

23:35 - גורם במשטרה: הרעיון בהנחיות הוא לייצר הרתעה

גורם במשטרה הבהיר את ההנחיות של ראש הממשלה, ואמר כי המשטרה תתגבר את המערכים שלה החל ממחר ואל תוך סוף השבוע והשבוע הבא. "נרחיב את האכיפה. תהיה נוכחות משטרתית רחבה בצירים ובערים, הניידות יהיו בולטות. הרעיון הוא לייצר הרתעה", הסביר.

הוא הוסיף כי הכוחות ינסו "לוודא שמי שלא צריך לנוע סתם ממקום למקום לא יעשה את זה. הדגש של אכיפת המשטרה יהיה על בתי עסק, כדי לוודא שאין הפרות של הצו והתקהלויות אסורות". הוא הוסיף כי המשטרה לא תאכוף את איסור התכנסות בבתי תפילה. "במקום שבו יהיו דברים בוטים ומתריסים נטפל", אמר גורם במשטרה.

22:34 - בת 89 מאושפזת במצב אנוש בהדסה עין כרם

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסרו כי חלה הידרדרות נשימתית מהירה במצב של בת 89, המוגדר כעת אנוש. החולה היא אחת מדיירות מבית האבות "נופים" בירושלים, שדייריו הושמו בבידוד בעקבות הידבקות בנגיף. דייר נוסף מאותו בית אבות מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק.

22:14 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-677

משרד הבריאות מסר כי מניין חולי הקורונה עלה ל-677. בין הנדבקים שישה במצב קשה, 13 בינוני והיתר במצב קל.

(עדכון ראשון: 02:22)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-20 07:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDc3NTPSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDc3NTPSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משבר הקורונה: החמרה במצבם של שלושה חולים ישראלים - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.