Search

דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן - וואלה!

דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן - וואלה!

דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן
צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביעד בללי

ארצות הברית חושדת שישראל אחראית להתקנת מכשירי האזנה שנמצאו ליד הבית הלבן ומקומות רגישים נוספים ברחבי וושינגטון הבירה - כך דווח היום (חמישי) באתר פוליטקו, שציטט שלושה גורמי ממשל בכירים לשעבר המעורים בנושא.

עם זאת, אחד הגורמים אמר כי בניגוד למקרים דומים של ריגול זר על אדמת ארצות הברית, ממשל טראמפ לא תקף את ישראל על כך, ולא היו השלכות למעשיה.

מכשירי הריגול הזעירים, הידועים בשם "סטינגרייס", מתחזים למגדלי תקשורת כדי לעלות על שיחות שמהן הם מלקטים את מיקומן ומידע רגיש. הם אף יכולים ללכוד תוכן של שיחות ומידע של המשתמש.
אחד הגורמים אמרו כי המכשירים נועדו לרגל אחרי הנשיא דונלד טראמפ, כמו גם אחרי יועציו הבכירים והגורמים המקורבים לו ביותר, אך לא ברור אם מאמצי ישראל צלחו.

דובר מטעם השגרירות של ישראל בוושינגטון, אלעד סטרוהמייר, הכחיש את הדיווח. "ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארצות הברית, נקודה", אמר. בכיר בממשל טראמפ סירב להגיב על הנושא. ה-FBI סירב להגיב, כמו גם המשרד לביטחון המולדת והשירות החשאי.

טראמפ ידוע כמי שאינו נוהג לעקוב אחרי נוהלי האבטחה בבית הלבן, ולפי דיווחים שונים בארצות הברית הוא נהג להשתמש בטלפונים סלולריים לא מאובטחים מספיק במהלך שיחות עם חבריו ועם מקורביו. בניו יורק טיימס דווח בשנה שעברה כי "מרגלים סינים מאזינים תכופות" לשיחותיו של טראמפ, אך הנשיא דחה את הדיווח בזמנו.

עד אז, כחלק מבחינות שעשו בממשל, במשרד לביטחון המולדת חשפו ראיות לכך שהותקנו מכשירי מעקב ברחבי הבירה, אולם לא הצליחו לגלות את מקורם. בהמשך הם חלקו את הממצאים שלהם עם סוכנויות פדרליות רלוונטיות.

הגורמים לשעבר, כמה מהם שימשו בתפקידים בכירים בקהילת המודיעין ובמועצה לביטחון לאומי, אמרו כי ה-FBI וסוכנויות אחרות שעבדו על המקרה הגיעו למסקנה על בסיס ניתוח מפורט שסוכנים ישראלים השתילו את המכשירים. "זה היה די ברור שהישראלים אחראים", אמר גורם מודיעיני בכיר.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-12 09:39:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTIzMzTSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMTIzMzTSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "דיווח: ארה"ב חושדת שישראל התקינה מכשירי האזנה בסמוך לבית הלבן - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.