Search

השרים כץ וסמוטריץ' חנכו את קו הרכבת המהיר בין י-ם לת"א - ישראל היום

השרים כץ וסמוטריץ' חנכו את קו הרכבת המהיר בין י-ם לת"א - ישראל היום

הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב תחל לפעול רשמית במוצאי השבת הקרובה. הבוקר (רביעי) נחנך קו הרכבת בטקס קצר בתחנת נבון בירושלים, בנוכחות שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', וקודמו בתפקיד, שר החוץ ישראל כץ. לאחר מכן, הם נטלו חלק בנסיעה לתל אביב שבה השתתף גם מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר. 

השרים כץ וסמוטריץ' חונכים את קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב // צילום: צחי מרים

במהלך הנסיעה, שבה לראשונה ישבו נוסעים בקרונות לכל אורך הדרך, בוצעה עצירה קצרה בתחנת נמל התעופה בן-גוריון, לאחר מכן המשיכה הרכבת לתחנת ההגנה בתל אביב ומשם חזרה לירושלים.

"זו נסיעה היסטורית במסילות דוד המלך במחברת את הבירה שלנו עם תל אביב ועם שאר חלקי המדינה", אמר שר החוץ כץ, שבתפקידו כשר התחבורה בעשור האחרון יזם והוביל את הפרויקט. "זו משמעות אדירה לחיזוק בירת ישראל. המסר שלי הוא ברור: ככה בונים את המדינה ומשדרגים אותה. העבודות בוצעו ללא תקלות וללא תאונות והקו בטיחותי ותקין. אני שמח שההיסטוריה התגשמה".

השרים כץ וסמוטריץ' חונכים את קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב // צילום: צחי מרים

השר סמוטריץ' שיבח את השר כץ על ניהול הפרויקט: "אנו מרימים היום ראש וגאים על הזכות לחנוך את הקו המהיר - פרויקט שהיה כולו של השר כץ, שלא היה מגיע לקו הסיום ללא החזון שלו והנחישות שלו. אנו ממשיכים בעבודה כדי לתת לאזרחי ישראל את השירות הטוב ביותר".

מנכ"ל הרכבת מייקסנר: "מבחינתנו זה רגע חגיגי. זו הפעם הראשונה מאז מלחמת העצמאות שנפתח כזה אפיק חדש. הבירה מחוברת לתל אביב וזה יפה. הפרויקט ענק ומורכב מאוד מבחינה הנדסית ותשתיתית, וגם מבחינת ההייטק שהוא מגלם בתוכו, ואנחנו מאיצים אותו היום וממשיכים במרץ".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-18 08:30:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE2NjIz0gEA?oc=5
52781728145445

Bagikan Berita Ini

0 Response to "השרים כץ וסמוטריץ' חנכו את קו הרכבת המהיר בין י-ם לת"א - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.