Search

ליברמן במתקפה על גנץ ונתניהו: "הובטחו לאריה דרעי ארבעה תיקים" - ישראל היום

ליברמן במתקפה על גנץ ונתניהו: "הובטחו לאריה דרעי ארבעה תיקים" - ישראל היום

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן פרסם היום (ראשון) פוסט ברשת הפייסבוק ובו תקף את התנהלות מפלגות החרדיות ואת אופי המשא ומתן שמנהלים ראשי המפלגות הגדולות, רה"מ בנימין נתניהו וח"כ בני גנץ.

בפוסט שפרסם תקף את יו"ר כחול לבן בני גנץ על היחס שנתן למפלגות החרדיות. "זכורה היטב פנייתו של בני גנץ לחרדים לאחר הבחירות לכנסת ה-21: 'תביאו לי דף לבן שני שליש שלכם ושליש שלי ואני חותם למטה', וההבטחה שניתנה לש"ס בחודש האחרון ל-4 תיקים בממשלה, שני סגני שרים, טיפול יסודי בענייני דת ומדינה ומ"מ ראש הממשלה". ליברמן הוסיף לתקוף את המשא ומתן שיתקיים ולדבריו ממשיכים להתקיים בין כחול לבן למפלגות החרדיות: "ושלא יספרו לכם סיפורים, כל ערוצי התקשורת בין כחול לבן לחרדים באמצעות ישראל בכר ואחרים, לא פסקו לרגע".

עוד בנושא:

צילום ארכיון: עמי שמיר

ליברמן התייחס לקו המתון שנוקטות מולו המפלגות החרדיות בעקבות המצב הפוליטי אבל בכלל מסביר כי מוקד המחלוקת לא עומד כלל מולם, אלא מול נתניהו. "הבעיה האמיתית היא לא הם, אלא בנימין נתניהו, שמכר את הציבור החילוני ויוצאי חבר העמים לטובת הברית האסטרטגית שלו עם החרדים. בכל הסוגיות החשובות לציבור זה, קרי תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, גיוס בחורי ישיבות, גיור על ידי רבני ערים, מתווה הכותל וכו', נתניהו התייצב באופן חד וברור לצד החרדים". 

ח"כ ליברמן הרחיב והמשיך לתקוף את רה"מ נתניהו על יחסו כלפי המפלגות החרדיות ועל כך שנכנע לבקשותיהן. "מסוגיות בהן נתניהו בעצמו תמך ואפילו העביר בממשלה, הוא נסוג לחלוטין בעקבות הלחץ של המפלגות החרדיות. לדוגמא: מתווה הכותל שאושר בממשלה ובוטל בהמשך, הקמת ועדת ניסים בנושא הגיור וסירוב מוחלט מצדו לאשר את הדו"ח בממשלה, וכמובן הצבעתו בעד חוק הגיוס בקריאה ראשונה, לצד אמירה ברורה שלו שמדובר בחוק ממלכתי ומאוזן, וההתקפלות לפני קריאה שניה ושלישית".

רה"מ נתניהו בפגישה עם ראשי בלוק הימין

ליברמן חתם את הפוסט שלו בהסבר פשוט ומפורש לדבריו בעניין לשאיפותיו "התשובה שלי תמיד הייתה ברורה ושקופה: ממשלת אחדות המתבססת על שלוש המפלגות כחול לבן, הליכוד וישראל ביתנו. רק בממשלה כזאת אפשר להעביר מהלכים אמיתיים ולנטרל את השפעתן של במפלגות החרדיות".

אחרי שיו"ר ישראל ביתנו תקף את המפלגות החרדיות השר דרעי, יו"ר ש"ס ענה לו בחשבון הפייסבוק. יו"ר ש"ס השר דרעי בפייסבוק: "ליברמן, די עם הספינים והשקרים. אנחנו בש"ס, בניגוד אליך, עקביים: תומכים בנתניהו לכל אורך הדרך. בני גנץ לא הציע לנו ארבעה שרים וכלל לא ישבנו איתו למו״מ. להבדיל ממך דרשת וסחטת אחרי בחירות אפריל עם חמישה מנדטים, את תפקיד שר הביטחון, שר קליטה ועוד שר. בנוסף, בקשת את תיק ירושלים והתפוצות ותיק המודיעין".

השר דרעי: "תומכים בנתניהו לכל אורך הדרך" // צילום: אורן בן חקון

יחד עם זאת, השר דרעי המשיך ותקף את ח"כ ליברמן על הדרישות שהציג ועך כך שמציג את החרדים כנצלנים: "דרשת גם למעלה משני מיליארד שקלים לעולי חבר העמים שלא עובדים ולא משלמים מיסים. דרשת לפתוח במשרד הקליטה 17 נציגויות במדינות חבר העמים, מדינות שספק אם יש בהן יהודים בכלל. ועוד ועוד. אז איך יש לך עזות מצח להאשים את החרדים כסחטנים?"

מוקדם יותר היום, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הודיע בטוויטר כי ליברמן לא יתמוך בגוש הימין. לדבריו, "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית. לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים. לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל-ערבים".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-01 13:46:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzExODkz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzExODkz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ליברמן במתקפה על גנץ ונתניהו: "הובטחו לאריה דרעי ארבעה תיקים" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.