Search

מספר העובדים יצומצם ב-70 אחוזים; עובדים סוציאלייים יוחרגו מתקנות החירום - ישראל היום

מספר העובדים יצומצם ב-70 אחוזים; עובדים סוציאלייים יוחרגו מתקנות החירום - ישראל היום

הממשלה אישרה היום (שישי) תקנות לשעת חירום המגבילות את מספר העובדים במקום העבודה בשל התפשטות נגיף הקורונה. תקנות החירום קובעות כי מספר העובדים יצומצם ל-30% במגזר העסקי והציבורי.

החל מהיום המגזר הממשלתי יעבור למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח, אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדר חיוני שימשיך לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד עשרה עובדים, הגבוהה מבין שני התקנים. עם זאת, משרד האוצר הדגיש כי עסקים יוכלו להישאר פתוחים כל עוד יעמדו בכללים שנקבעו. המשק הישראלי ימשיך בפעילותו ומפעלים ועסקים חיוניים ישמרו על פעילותם הסדירה.  

פאנל כלכלה בהנחיית ערן בר טל

עם זאת, הוחרגו העובדים הסוציאליים והם יוכלו להמשיך ולספק שירותים, בעקבות דרישת שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס. השר דרש להחריג בתקנות הרשויות המקומיות את עובדי הרווחה וביתר שאת את כל אלה שפועלים מכוח חוק ונושאים תעודות חתומות על ידי שר העבודה והרווחה, כגון עובדים סוציאליים לחוק החוסים, לחוק הנוער ולחוק האומנה. לאחר בדיקה מחודשת של הנושא, הסכימה הממשלה להכניס את התיקונים הדרושים, ועל כן יוחרגו כל העובדים הסוציאליים ברשויות המקומיות. אקוניס בירך על ההחלטה והודה לשר האוצר משה כחלון ולאנשי משרדו על הטיפול המהיר.

על מנת לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסיים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול  עם יותר מ-30% ממצבת כוח האדם על מנת להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות. אמצעים אלה נועדו לאפשר לכמה שיותר עובדים לשהות בביתם, למזער את היקף ההידבקות ובמקביל לאפשר תפקוד חיוני של המשק.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד מסר: "תפקידנו לשמור על משק פעיל בתקופה זו ולוודא  שהמשק הישראלי יהיה חזק גם ביום שאחרי". 

בתוך כך, מאות עסקים בענף התיירות באילת בעיקר, הוציאו מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו והודיעו כי לא ישלמו את תשלומי המס של חודש מרץ בשל ההחלטה לסגור את כל ענף התיירות, מה שהביא לטענתם לקריסה של כל הענף ולפגיעה בסביבות ה-30,000 עובדים בעיר, בהם עצמאים ושכירים.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-20 15:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQzODcz0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQzODcz0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מספר העובדים יצומצם ב-70 אחוזים; עובדים סוציאלייים יוחרגו מתקנות החירום - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.