Search

בחמאס מאיימים על ישראל לקראת הפגנות יום השישי: "הכיבוש יישא בתוצאות" - ישראל היום

בחמאס מאיימים על ישראל לקראת הפגנות יום השישי: "הכיבוש יישא בתוצאות" - ישראל היום

לאחר שהיה נראה כי הפרות הסדר מול גדר רצועת עזה דועכות, בחודש האחרון נראה כי מגמה זאת התהפכה. היום (שישי) החלו ברצועה להתארגן לקראת ההפגנה ה-85, והוועד המארגן של ההפגנות קרא להמונים להשתתף באופן נרחב באירועים האלימים על הגדר. 

ההפגנות מצטרפות להתבטאויות מחריפות מצד ארגוני הטרור הפלשתינים ברצועת עזה וביהודה ושומרון, ששלחו הבוקר איומים כלפי ישראל. דובר חמאס פאוזי ברהום צוטט בסוכנות הידיעות מען באומרו כי "התבססות הכיבוש הישראלי על מדיניות של הפצצות מתמשכות נגד ההתנגדות וגדודי אז א-דין אל-קאסם, והמשך התקיפה וההרס של יכולותיה ואיום על חיי האנשים, לעולם לא תשיג עבורו חוסן וביטחון. עליו מוטל לשאת בהשלכות ולשלם את המחיר". הוא הוסיף כי "הניסיון מוכיח כי מדיניות טיפשית כזו היא מסוכנת".

הפגנות יום שישי בעזה: עפיפוני נפץ מעבר לגדר

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה צוטט אתמול באתר "אל-ווטניה" באומרו: "אנחנו מדגישים שנמשיך בדרך הג'יהאד וההתנגדות, ולא חשוב מה יהיו האתגרים או הקורבנות. אנחנו מדגישים את אחדות ההתנגדות בעימות עם התוקפנות, למען נשלים יחד את צעדתנו לעבר פלשתין. אנחנו נגיב על כל תוקפנות באופן מאוחד, ולעולם לא תעבור תוקפנות כלשהי ללא תגובה. זה מה שהסכמנו עליו עם אחינו בחמאס ויתר  כוח ההתנגדות. מסר ההתנגדות לפני חודש היה ברור ועוצמתי: העם הפלשתיני לא יסכין עם מאזן הכוחות שנכפה עליו".

בחזית העממית איימו כי הם יגיבו לסדרת המעצרים נגד תשתית הארגון ביהודה ושומרון "במעשה ולא בקול". בהודעה שצוטטה את דבריו של נציג ועד האסירים במסיבת עיתונאים בעזה נכתב כי "אם האויב סבור שהמלחמה, שהכריז עליה נגד מפקדי ופעילי החזית בגדה המערבית ובתי הכלא, יכולה לעצור את שורשי ההתנגדות בחזית או לכבות את הגחלת שלה - הרי שזו אשליה. עליו לחזור לניסיון העבר עם החזית העממית, ולהבין מחדש שיירוטים ותקיפות יעצימו את כוח החזית ולא יחסלו אותה. הימים הקרובים יאשרו את כישלונו".

עוד בנושא:

אמיר קטאר נפגש עם איסמעיל הנייה וסלאח עארורי

במקביל לכך, בתקשורת הפלשתינית מדווח כי השליח הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, שב לרצועת עזה כשברשותו המענק הכספי לחודש דצמבר. בהמשך היום יפורסמו שמות המשפחות הנזקקות, שעתידות לקבל את המענק הכספי. במהלך השבוע צוטט אל-עמאדי בתקשורת הערבית, כשהוא מבטיח לחדש את העברות הכספים לאחר מרץ 2020, אז יסתיים הסכם העברת הכספים הנוכחי.

מאמצי קטאר לא מסתפקים רק בכך, ולפי התקשורת הפלשתינית, אתמול נפגש ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה עם אמיר קטאר לשעבר חמד בן ח'ליפה אל-ת'אני בדוחא. הנייה בירך אותו על החג הלאומי של האמירות שחל ברביעי ושיבח את היחסים בין הצדדים. "קטאר לא חסכה מאמץ בסיוע ובתמיכה בעם הפלשתיני בתחנות ובמקומות השונים בירושלים, בגדה ובעזה, נוסף לתפקידה המתמשך בהקמת מיזמים חיוניים, שהחלו בתקופתו של האמיר האב", אמר.

בדיווחים נכתב כי הנייה הסביר לאמיר לשעבר בפגישה את ההתפתחויות האחרונות בסוגיה הפלשתינית, מהבחינה הפוליטית ומבחינת "הסכנות לזכויות העם הפלשתיני". בנוסף הציג את התמיכה שנדרשת ממדינות ערב והאזור. 

בפגישה נכח סגן ראש הלשכה המדינית בחמאס ומי שנחשב לאחראי על מנגנון הפיגועים ביהודה ושומרון, סלאח עארורי. מלבדו היו גם ראש הארגון בחו"ל סלאח מאהר וחברי הלשכה המדינית נזאר עוודאללה וסאמי חאטר.

השתתף בהכנת הידיעה דין שמואל אלמס

Let's block ads! (Why?)



2019-12-20 09:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE3Mjc50gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE3Mjc50gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בחמאס מאיימים על ישראל לקראת הפגנות יום השישי: "הכיבוש יישא בתוצאות" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.